Nas mans da barcelonesa Montserrat Torrent, o órgano Alberdi volta a casa, pois o construtor, tras ocupar o cargo de xefe de taller na empresa de Amezua, tomou as rendas do establecemento con domicilio social no número 40 do Paseo de Gràcia, onde, precisamente, viu a luz o noso instrumento. Como parte desta feliz asociación, os tubos de Alberdi farán soar o Obstinat de Xavier Montsalvatge, que o célebre compositor catalán dedicou, precisamente, a Montserrat. Deste xeito, o órgano móstrase, unha vez máis, non só como obxecto apto a producir música, senón como verdadeira testemuña viva da historia social e estética. Conxuntamente a obras clave do repertorio romántico alemán e francés, así como á Fantasía para un libro de órgano do sevillano Manuel Castillo, resulta particularmente interesante a experimentación que Robert Schumann realiza no seu opus 56, orixinalmente destinado ao Pedalklavier, un piano dotado de pedaleiro polo que o compositor saxón demostrou forte curiosidade.
PROGRAMA
F. MENDELSSOHN BARTHOLDY. (1809-1847)
Sonata II en do menor, op. 65.
grave, adagio, allegro maestoso e vivace.
Fuga
allegro moderato.
R. SCHUMANN. (1810-1856)
Studien für den Pedalflügel. Opus 56.
Sechs Stücke in kanonischer Form.
I. Nicht zu schnell.
II. Mit innigem Ausdruck.
III. Andantino.
IV. Innig.
V. Nicht zu schnell.
VI. Adagio.
C. FRANCK. (1822-1890)
Fantasía en la maior
X. MONTSALVATGE I BASSOLS. (1912-2002)
Obstinat
M. CASTILLO. (1930-2005)
Fantasia para un libro de órgano